maandag 26 september 2011

Kinderkamer? NO

"Hahahaha, heb je die algemene beschouwing gezien? Vet lache! Leek wel alsof ik cabaret aan het kijken was" Dat hoorde ik door de wandelgangen van le fonties! Iedereen heeft het erover. En als je vraagt waar het inhoudelijk om ging weet gewoon niemand waar heel die algemene beschouwing voor is. Studenten weten niet wat politiek is. En dan vraag je je af: Waarom weten ze dan van die algemene beschouwing af? Nou omdat het gewoon fucking viral is man. Iedereen kijkt op internet de filmpjes van: DOE NOU IS FF NORMAAL MAN!, Rutte’s kinderkamertje, Kleuter Geertje en de "stekker". Nieuwsuitzendingen herhalen de beelden, Powned's terror journalist Rutger duikt op 2de kamer leden af luidkeels roepend: Doe nou is normaal man? , vele internet sites verspreiden video soeps en de herhalingen van de "lachwekkende" taferelen.

Ik vind het opmerkelijk dat de meeste studenten zich totaal niet met deze shit bezig houden of er überhaupt een beetje in verdiepen in onze politiek. (GUYS, VVD wou onze stufi gifte afschaffen!) Toch is het wel leuk om te zien dat ineens iedere student weet waar je het over hebt als je algemene beschouwing roept. Gewoon puur door die viral videos die je dus over en nergens terug vind. Is het slim voor onze politici om vaker op deze manier te debatteren om een wijder publiek te bereiken? Nah denk het niet. De mensen die de grappen en grollen van afgelopen week opzoeken weten nog steeds niet waar die Cohen, Rutte en Wilders over lullen. Ze vinden het leuker om mindless die filmpjes te bekijken en te lachen om wat ze zeggen.

Al moet ik eerlijk zeggen, die opmerking over die stekker naar mevrouw sap was wel echt priceless. Je zag die big smile gewoon de hele tijd op haar kop staan. Wachtend op het moment om Wilders te confronteren met haar stomme stekkerdoos. Toen dacht ze: Hee laat ik het nu even zeggen dan ziet iedereen hoe grappig en leuk ik ben… en dan zegt Wilders: “Volgens mij heeft bij mevrouw Sap de stekker er nooit in gezeten” Muahhahahahahahahaha net goed voor die natuur hippie.

Sven Boudewijn = naar bed

Geen opmerkingen:

Een reactie posten