donderdag 15 september 2011

Internetintegratie

What the fuck. Ik zat net RTL editie NL boulevard weet-ik-veel hoe het heet te kijken, en wat zag ik? VIRAL VIDEOS. Leuke spannende coole aanstaan jagende grappige internet filmpjes die overal te zien zijn. Wat is er aan de hand? Nou, simpel. MODERNISERING. Huh? Wat? Hoe? Waarom?

6 jaar geleden kwam er youtube. Een site waar je filmpjes op kan zetten (uhu, wie kent youtube niet?). Nou er kwamen dus filmpjes die leuker waren dan andere filmpjes. Iemand keek zo’n filmpje en ging toen naar zijn beste vriendje slash vriendinnetje, en die liet het weer aan zijn moeder zien.  Iedereen keek het filmpje, steeg in populariteit, komt op voorpagina, iedereen beetje bekend op internet kent het filmpje en stuurt het naar iedereen door bla bla bla, Enzovoorts. Dit fenomeen is heel populair geworden en je hebt filmpjes die wel honderdmiljoenmiljard keer worden bekeken.  Ik ga geen voorbeelden van filmpjes geven want de genen die deze shit lezen weten waar ik over praat.

Anyhow, in het mediaclubje van Nederland zijn ze na 6 jaar hierachter gekomen (of ik zie het gewoon nu pas wat hoogstwaarschijnlijk is) dat het gewoon een grote marketing kans is. En bij iedere Nederlandse talk(onzin) show/programma zie je dit soort populaire filmpjes omhoog schieten. De wereld draait door begon hiermee. Althans, volgensmij begonnen ze hiermee. Wat had je nog meer? Shownews, boulevard, pownews? Iedereen kopieert die shit van elkaar. De jeugd kent het allemaal al. Wat proberen ze er mee te doen? Saaie kut TV voor de arbeiders-mbo-volks-medemensch(lees: shownews) opleuken? Waar komt dit fenomeen eigenlijk vandaan lieve mensen? Amerika, duh. Copycats

Weet je wat je ik ook iedere keer zie opduiken? # wat? Ja ##### dat. Twitter! Dit was het RTL nieuws, ohja, je kans ons tegenwoordig volgen op twitter, facebook, hyves en de jongeling in het clubje google +. Fuck dat, ik wil nieuws weten en ik wil niet jou volgen of liken of whatever. Als ik wil weten wtf er aan de hand is in de wereld dan kijk ik op nu.nl(En ja, ook die sukkels kan je twitteren). Wat twitter je dan? Dat je naar de wc gaat? Of dat er oorlog is uitgebroken? Of een tsunami? Daar heb ik toch internet voor. Of je kijkt na het eten ff het nieuws? Maar goed, ik kan de revolutie van social media niet ontkennen natuurlijk. Het is vol aan de gang op dit moment en je ziet iedereen eraan mee doen. Jong, oud, bedrijf, school, leraar? en natuurlijk ik snap hem wel. Iedereen doet het dus waarom jij niet? En het nieuws moet moderniseren dus ze gaan lekker mee. En niet alleen het nieuws. Iedereen en alles kan je Twitteren en facebooken tegenwoordig. Van Mark Rutte naar het nieuws tot de snackbar om de hoek. En nee, je twittert niet met Mark rutte zelf. Je twittert met zijn manager. Maar dat is het meest dicht bij waar je ooit zult komen. Dus twitter die man lekker ff. Dan heeft die Rutte ook wat vriendjes!

Volgende keer meer gezeik over moderniserende meelopers en andere kwats. Voor nu: “Wanna come to Myspace, so I can Twitter all over your Facebook?”

Owja en voor jullie zeikerts, Myspace is ook een soort van social media, ze zijn alleen net als Hyves helemaal DEUWD! En daar bedoel ik mee DOOD!

Sven boudewijn OUT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten