woensdag 28 september 2011

Alsnog een blog...(hee! dat rijmt...)

Gister middag zat ik in de trein mijn mail te checken. Mijn vriend had mij een mailtje gestuurd met de titel: "Merel, je gaat weer gieren". In de mail stond een link naar Geen Stijl. Via deze link kwam ik op de site die me naar een filmpje verwees. Een filmpje over Zanger Rinus. Je kent hem wel van zijn tophits "Hey Marloes" en "Met Romana op de scooter". Die Rinus ja. Wie heel Nederland eigenlijk KEI hard uit zit te lachen. In het begin vond ik het wel geestig. Vooral het nummer "Met Romana op de scooter", hoe die twee een rups-beweging maken met hun armen, hoe Deborah(de vriendin van Rinus) semi-sexy aan het dansen is... En nu krijg je dit. De Stoopjes op bezoek bij Rinus en Deborah.
Hierbij gaat het me iets te ver. Leuk, een leipo die zichzelf een beetje voorschut zet. Als het maar kort is en niet al te lang duurt. EN als je 2 leipo's maar niet met elkaar verenigt. Helaas, Geen Stijl moest dit laten gebeuren. De Stoopjes zijn een getrouwd stel uit Geldrop, die de 'hit' "De Achtbaan" maakten. Te vergelijken met Zanger Rinus en zijn chansons. Mevrouw Stoopje is een enorme, dikke vrouw, meneer Stoopje zegt niet veel, qua postuur het exact tegenovergestelde van zijn vrouw en ziet er niet bepaald verzorgd uit. Met andere woorden: de perfecte combinatie voor leedvermaak. Al helemaal als je ze bij elkaar zet en een brutale reporter er op af stuurt. En als Rebecca dan weer een scene gaat schoppen omdat ze boos is dat iedereen op internet zo lelijk over hen schrijft en ze gewoon jaloers op hun succes zijn, knapt er iets in mij. Het is genoeg geweest met Zanger Rinus en zijn gevolg. Deze mensen moeten tegen zichzelf beschermd gaan worden.
Pas wat later op de avond reageerde ik op mijn vriend zijn mail met een smsje: “Hee lief, hoe was je avond nog? Vanavond had Maartje gekookt: Smakeloos, net als jouw filmpje!”.



Door Merel Walder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten