vrijdag 16 september 2011

Nederland is nog steeds op zoek naar nieuw talent

Vanavond, vrijdag 16 september is de finale van Holland's Got Talent en met Gordon en Patricia Paay als juryleden is het echt een cultureel hoogstandje. Nou ja, als je van over the top en extreem houdt. Overigens naast die twee zit dé man van de danswereld, Dan Karaty.
Met 4 halve-finales zijn er nu 8 finalisten. Die 8 acts zijn gekozen door het publiek en gelukkig zijn de finalisten wél finale-waard. In tegenstelling tot de anderen die voorbij zijn gekomen. Het lijkt mij dan ook onmogelijk om hier een winnaar uit te kiezen. Natuurlijk ben ik als dansliefhebber, alleen maar geïnteresseerd in de dans acts die deze avond het podium betreden. Ik zit hier dus wel goed voor de tv, ook al vind ik het imago van Holland's Got Talent zwaar commercieel.

De eerste groep dansertjes is klaar met hun Michael Jackson's Thriller-like optreden. Heerlijk, zoals die kleine lichaampjes over het podium griezelen. Ze zijn dan ook met vlag en wimpel geslaagd voor hun performance.  Wel prachtig, hoe men twee uur kan vullen met acht acts. Intussen tikken de minuten in de reclameblokken weg, wat ik overigens een erg groot nadeel vind van de commerciële zenders.  Maar terug naar die talenten jacht op rtl4 vanavond.  De eerste 4 kandidaten zijn inmiddels geweest, waarvan al 2 dansacts. Wie er vanavond gaat winnen? Die vraag kan ik echt niet beantwoorden. Niet dat het mij iets interesseert, maar ik hoop toch echt een dansgroep of Aliyah. Het jonge zangeresje, dat al een hele performance weet neer te zetten. Ik wend me weer tot de tv en wie Nederland’s nieuwe talent wordt, zien we wel weer in de media verschijnen.

Door Chantal Damoiseaux

Geen opmerkingen:

Een reactie posten