dinsdag 20 september 2011

JA JA JAAA Neonletters doet ’t m weer!

Uitstellen van bloggen, ja, daar ben ik nu al erg goed in merk ik zo. Ook al is het een belangrijke opdracht die we moeten doen, lukte mij het maar niet een onderwerp te vinden wat ik interessant vond om over te schrijven. Thank God, hebben we Neonletters. Na een korte zomer pauze zijn Dennis van de Ven en Jeroen van Koningsbrugge weer terug met hun fijne programma. Ik kwam er vandaag achter dat het weer begonnen is, dus ik moest uiteraard kijken van mezelf.
De oude bekende snackbar typetjes Joopie en Leon zijn weer van de partij, net als bijvoorbeeld de altijd maar klagende Fred en Ria. Een aantal nieuwe typetjes zijn ontstaan. Wat mij toch het meest deed lachen was de persiflage op RTL Boulevard. Het populaire RTL4 programma vind ik verschrikkelijk. Maar wat Jeroen en Dennis er van maken vond ik bijzonder komisch: RBL Broznova! Lekker onzinnig, en RTL Boulevard wordt flink te kakken gezet. RBL Broznova is de Russische versie van het programma van Albert Verlinde. Erg mooi gevonden; het decor doet daadwerkelijk denken aan die van Boulevard, maar dan met Moskou op de achtergrond. Jeroen stelt Albert voor, Dennis moet Winston zijn en Lieke van Lexmond vervult de rol van Fiona Hering. En natuurlijk; zij spreken alle ‘prachtig’ Russisch. Het RBL Broznova deuntje is te vergelijken met die van  RTL Boulevard, alleen is de Russische versie wat knulliger. De presentatoren staan er lekker popiejopie bij, lachen lekker aanstellerig en wanneer het programma klaar is, nemen de presentatoren een flinke scheut wodka.
Hopelijk komt bij RTL Boulevard de boodschap over….

Door Merel Walder, maandag 19 september.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten